Zenuwenachtig

Zenuwen. Ik heb er ook last van, meer dan me lief is. Soms veel meer, en soms ook helemaal niet. Gek toch?

Mijn zoon Luuk van 10 had deze week een boekbespreking over Madelief  Met de poppen gooien van schrijver  Guus Kuijer en illustrator Mance Post. Zulke leuke boeken en zo grappig geschreven! Mijn kinderen liggen echt dubbel. We hadden heel goed geoefend en toch zag Luuk er als een berg tegenop. “Ik durf echt niet mama”, zei hij telkens. Luuk moest zo huilen voor school. Met geen mogelijkheid  kreeg ik hem de klas in. Hij was zo nerveus dat hij er misselijk van was. Gelukkig mocht hij het nog een dag uitstellen en uiteidelijk ging het hartstikke goed. Het viel wel mee met de zenuwen.

Vroeger vond ik de boeken van Guus Kuijer ook erg grappig. De illustraties van Mance Post vind ik heel mooi van sfeer.

 

mance post

 

 

 

2 Responses to “Zenuwenachtig”


  1. 1 Els04 2 juni 2014 om 15:56

    Hier ook dol op Guus Kuijer, als volwassenen!!! Polleke is ook zo geweldig!

  2. 2 Caroline Ellerbeck 2 juni 2014 om 16:36

    Goeie tip, Ik ken Polleke wel als titel maar heb het zelf nooit gelezen.
    Ga ik doen!


Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


