De sleur van het dagelijkse leven | MUSEUMBEZOEK


puschwagenToevallig was ik laatst in het Boijmans van Beuningen en liep ik via een grote rode mond de solo-tentoonstelling van de Noorse kunstenaar Pushwagner binnen. Zijn werk is intrigerend. De prentenserie ‘A Day in the Life of Family Man’ uit de jaren tachtig is indrukwekkend. De herhaling en de sleur van het dagelijkse leven in roze, zwart en grijs. Overal zijn televisieschermen waar  de dagelijkse bezigheden op worden gecontroleerd. Het werk is erg groot.
 In de tekeningen zitten eindeloos veel herhalingen. Het gevoel van leegte en sleur is treffend.

Ooit maakte ik zelf een beeldverhaal van mijn dagelijks leven. Ik moest er in ’t Boijmans direct aan denken. 

werkdag

0 Responses to “De sleur van het dagelijkse leven | MUSEUMBEZOEK”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


