Gastblogger Flow | MIJN BOEKENKAST

sprookjes boekenzwart wit
 

 Deze maand ben ik gastblogger van Flow.

Een jaar geleden tekende ik mijn eerste Kleursprookje, ook een prentenboek, of eigenlijk een sprookje in de vorm van een kleurboek. Dus zwart-wit geïllustreerd. Tekenen in zwart-wit is een uitdaging. Hierboven zie je allerlei zwart-wit illustraties die ik prachtig vind. ( Fiep Westendorp , Fleur van der Weel, Coby M Krouwel, Wendy Panders, Joelle Jolivent)

Bij sprookjes krijg ik meteen heel veel ideeën. Als kind vond ik sprookjes best wel eng maar ook heel leuk en spannend. Wij hadden thuis een boek met hele donkere illustraties. Dat boek is me altijd bijgebleven. Hierboven zie je ook allemaal illustraties uit sprookjes die in mijn boekenkast staan. Vooral de pop-up boeken van Louise Rowe, en Anouck Boisrobert , zijn prachtig!

Het is hartstikke inspirerend om mijn eigen boeken te maken en te publiceren. Een mooi concept, eindeloos tekenen en ook een beetje schrijven. Drie dingen die ik het allerliefste doe. Ik ben nu bezig met het vierde kleursprookje: Assepoester. Ik maak eerst een schets op papier om in 12 prenten het hele verhaal te vertellen. Tijdens het schetsen bepaal ik ook hoe de karakters eruit moeten zien. Hieronder zie je een aantal illustraties uit mijn Kleursprookjes.

De volledige blog vind je hier.

 


 

 

0 Responses to “Gastblogger Flow | MIJN BOEKENKAST”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


