Het Gouden boekje “Een jaar in Artis” | WERK

Het vijfde Gouden Boekje dat ik nu teken komt eraan! Deze keer maakte Sieneke de Rooij gedichtjes over Artis dieren die dit jaar één jaar worden. Ik ben nu heel fanatiek aan het tekenen om alles op tijd af te krijgen.

Het tekenen van dieren is iedere keer een uitdaging. Maar … het is me weer gelukt. Neem nou de leeuw. Daar ben ik echt trots op! Maar ook de pinguïns, die ik nooit eerder tekende in mijn ‘Gouden Boekjes-stijl’, zijn echt goed gelukt.

Hieronder zie je een tekening van een dierentuinfuif zoals ik ‘m graag zie. Deze illustratie komt niet voor in het nieuwe boekje, want dieren van Artis eten nooit taart en drinken ook geen limonade. Maar ze dragen vast weleens een feesthoedje. De Gouden Boekjes komen oorspronkelijk uit Amerika. Ze heten daar Little Golden Books en worden uitgegeven door Random House. In Nederland worden de Gouden Boekjes uitgegeven door Uitgeverij Rubinstein. Dit Gouden boekje komt in juni uit onder de titel “Een jaar in Artis”.

© Caroline Ellerbeck

4 Responses to “Het Gouden boekje “Een jaar in Artis” | WERK”


  1. 3 pimsesje 1 maart 2012 om 17:27

    Ik vind de dieren leuk geworden ^^


Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


