De stekker eruit, de bezem erdoorheen! |COLUMN

Nog twee weken en dan komt ons derde kindje. Het is een bijzondere tijd terwijl je wacht op een kind.

Ik heb nu al bijna twee weken afstand genomen van het digitale leven. De afgelopen maanden heb ik zo hard gewerkt dat ik echt even moest afkicken om mij te kunnen richten op het ongeboren kind. En natuurlijk is het heerlijk om je terug te trekken; soms een beetje eenzaam. Iedereen om mij heen gaat druk door met leven en voor mij lijkt het of alles stilstaat.

Ik heb last van bijverschijnselen: verzamelwoede, schoonmaakgekte, een kort lontje, slapeloze nachten, kopzorgen van wat ik allemaal nog moet. Mijn plan was om deze tijd te gebruiken mijn blog te ordenen, twitter-ideeën op te doen en Facebook te vullen met Dolly-boekjes. Maar ik kan me er niet toe zetten. Mijn hoofd doet zo gek.

Ik heb alles gekocht of geleend voor als ons kindje straks komt. En ik heb onnodig veel ruzie gemaakt met mijn lieve man, over de dingen die nog moeten worden geregeld. Tussendoor eet ik Rennies om mijn maag te kalmeren – dat kind drukt zo op mij – en heb ik de afgelopen week ons huis geboend en gesopt, met de meest bijtende middelen die je kunt bedenken. Alsof ons kind dat wat uitmaakt.

Waar ik nu nog mee zit is het geboortekaartje. Ook dat zal ons kind een worst zijn natuurlijk. Ik denk er maar niet meer aan. Ik zal nog een keer de computer aanzetten om die kaart te ontwerpen. Na 15 augustus is alles hopelijk weer normaal en weet ik eindelijk wie ons kind is.

9 Responses to “De stekker eruit, de bezem erdoorheen! |COLUMN”


  1. 1 Mieke 2 mei 2011 om 12:46

    Veel succes met de laatste loodjes. En daarna wel lekker genieten

  2. 3 Ellen Vesters 2 mei 2011 om 15:00

    rustig aan doen! en proberen nu al te genieten…dan gaat dat straks nog beter. verlof ze!

  3. 4 Cora Verhagen 3 mei 2011 om 08:30

    Bijzonder hoe zo’n klein groot wondertje zo’n impact heeft op je lijf en je gemoed.
    Ik wens je fijne laatste loodjes.

    Groetjes, Cora

  4. 6 Esther van het Schilderschuurtje 4 mei 2011 om 17:55

    Hoi Caroline
    Een goede zwangerschap verder en tot na half augustus! Groetjes Esther

  5. 7 caroline Ellerbeck 7 mei 2011 om 09:10

    Dank je wel Esther! Ik zal af en toe nog wel iets laten horen!

  6. 8 Maureen 16 mei 2011 om 11:00

    het leven gaat door, maar jij wordt niet vergeten. Sterkte met de laatste loodjes. En: kom op je kunt het!

  7. 9 Lyneke 20 mei 2011 om 09:12

    Caroline,
    Relativeren is niet wat een hoogzwangere kan. De hormonen gaan op de loop met je lijf en hoofd. Man zit er tussen in en snapt er geen snars van. Hoeft ook niet, want zelf snappen zwangeren vaak hun eigen reacties niet.
    Gooi je benen omhoog, pluk een mooi plaatje uit je archief en maak daar je geboorte kaart van. Je hebt zat leuke plaatjes, maar dat is mijn bescheiden mening.
    En dan…achterover leunen en je verliezen in de laatste fase van je zwangerschap. Geniet!
    Succes!


Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


