Charlotte Mutsaers |INSPIRATIE

Caroline Ellerbeck

De tentoonstelling in het letterkundig Museum van Charlotte Mutsaers was inspirerend! Wat fijn als je naast beeld maken ook goed kan schrijven. De documentaire over haar leven was erg boeiend.

Deze uitspraak van Charlotte vond ik heel treffend en leerzaam: “Kwaliteit staat boven alles! Zowel mijn vader als mijn honden hebben me geleerd dat je je niet moet neerleggen bij hiërarchieën die vastgesteld zijn door anderen. Zo stond bij ons thuis een voortreffelijk stuk Shakespeare niet hoger aangeschreven dan een strip van Hergé, de bijbel niet hoger dan een fles wijn, een intellectueel niet hoger dan de orgelman. Het ging maar om één ding: kwaliteit. En terecht. Dit is van zeer grote invloed geweest op mijn vriendenkeuze en ook op mijn houding tegenover de cultuur”.

0 Responses to “Charlotte Mutsaers |INSPIRATIE”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


