Voor altijd kwijt |COLUMN

Ik doe mijn werk op de computer, eigenlijk alles. Eerst vond ik het lastig maar nu ik de juiste progamma’s onder de knie heb is er geen weg terug. En dat is fijn want mijn werk ziet er nu altijd fris uit. Je print een kladje uit en het lijkt ergens op. En als het printje kwijt is print ik het opnieuw uit. Ik heb wel van iedere tekening gemiddeld 30 versies met de meest gekke namen, van “schets 01 tot voorbeeld 78” en ergens in het midden “idee 03 mapje 43”. Dus als ik iets wil terugvinden is het even zoeken maar het is altijd wel ergens.

Niet zo lang geleden heb ik spontaan een prachtig mooi tekeningetje gemaakt op papier, een klein mensfiguurtje. Ik tekende het poppetje op de rand van de krant. Heb het uitgescheurd en zorgvuldig bewaard in mijn papieren agenda. Dit tekeningetje is echt heel bijzonder.

Ik maak soms wel eens iets op papier. Maar ik vind het altijd zo lastig om te beslissen wanneer de tekening echt klaar is. Ik ga er dan te lang aan door, soms zo lang totdat er uiteindelijk niks van over blijft. Het wordt rommelig en lelijk, bah. Als ik het moment wel aanvoel dat het bijna af is moet er meestal toch nog iets bij, ik durf niet.. doe toch… en dan is het verpest. Prop in de prullenbak grrrrr.

Bij mijn bijzondere tekeningetje wist ik wél wanneer het klaar was. Precies op het juiste moment! Het tekeningetje ligt nu op de tafel. Het is terechtgekomen op de stapel “goed bewaren” tussen allemaal stapeltjes papier, bonnen, rekeningen en ook wat andere kleine spulletjes.

Ik kom thuis, het is al donker, op de gang hoor ik gelach uit de huiskamer. Ik hoor het goed er is bezoek, gezellig! Er staat een fles wijn open op tafel. Wat gezellig hier thuis bij mij “denk ik”, zo heerlijk opgeruimd? En dan opeens zie ik op de tafel achter de plant een enorme berg papier. O neeeeeee, het papiertje met mijn mooie tekeningetje, waar is het!!!! Nergens te vinden…. Het bezoek druipt af. De avond is verloren, mijn mooiste tekeningetje is nergens meer te vinden, zelfs niet in de afvalbak. Dit kleine tekeningetje had mijn leven kunnen veranderen.

………………………………………………………………………………………………………………………….

0 Responses to “Voor altijd kwijt |COLUMN”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Nieuwsbrief

Doe mee met 1.136 andere volgers

Kleursprookjes

Dollyboekjes

Apps

Facebook


